Landleven

Landleven is in 1996 opgericht door Hans van Det waarna in 2005 Reed Business Landleven heeft overgenomen. Vanaf november 2017 is Landleven (als onderdeel van HMB) in handen van het Belgische Roularta Media Group NV.

Inspiratie voor buitenwonen en buitenleven
Landleven gaat over het leven dat zich afspeelt buiten de bebouwde kom en binnen de landsgrenzen. Landleven is dé bron voor praktische informatie en inspiratie.

Kernactiviteit is de uitgave van Landleven magazine met een betaalde kernoplage van circa 100.000 exemplaren en een bereik van 664.000 lezers. De belangrijkste thema’s van Landleven zijn Tuin & Erf, Dieren, Lekker eten, Creatief en Buitenwonen.

Multi-mediaal
HMB is een multi-mediaal uitgeversbedrijf, waar niet alleen (digitale) tijdschriften worden gemaakt. De goedbezochte website Landleven.nl, de bijbehorende nieuwsbrieven, Facebook en app vormen een belangrijk onderdeel van het totaalbereik onder de groeiende doelgroep (80% vrouw met gemiddelde leeftijd van 55 jaar). Een mooie aanvulling zijn de evenementen zoals bijvoorbeeld Landleven Winter en specifieke Landleven producten, zoals vier keer per jaar een special of een eigen haakpakket. Dit ruime aanbod van producten en diensten zorgt voor veel interactie en een goede binding met de lezers.

www.landleven.nl

La Maison Victor

Onder het merk La Maison Victor biedt het magazine een eigentijds en verfrissend alternatief voor de groeiende groep nieuwe naai(st)ers en crafters. La Maison Victor komt tegemoet aan de nood aan patronen die maakbaar en betaalbaar zijn, maar tegelijk eigentijdse en modieuze
ontwerpen als resultaat hebben. Voor de ontwerpen werkt La Maison Victor samen met gerenommeerde Belgische modedesigners.

Ook voor hen bij wie de zelfmaakdrang zich niet beperkt tot naaien alleen, biedt de redactie van La Maison Victor heel wat grensoverschrijdende inspiratie en concrete ideeën: van haken en breien tot recyclage-ideeën, deco-ideeën, handige hebbedingen, juwelen… Naast ‘stijl’ en ‘inspiratie’ is ‘know-how’ een derde belangrijke peiler die niet weg te denken is uit het La Maison Victor-verhaal. De ontwerpen worden vergezeld van gegradeerde patronen (van maat 34 tot 54) en uitgebreide werkbeschrijvingen die vooraf getest werden door patroonkeurders. Daarbovenop vindt u in het magazine boeiende reportages, portretten en een nieuwsrubriek waarin de redactie de vinger aan de pols houdt wat de mode- en zelfmaakwereld betreft.

www.lamaisonvictor.com

Roularta

Roularta Media Group (kortweg RMG) is de Belgische aandeelhouder van Het Mediabedrijf. De West-Vlaamse uitgeversgroep, met het hoofdkantoor in Roeselare, werd opgericht in 1954. Sinds 1998 is het bedrijf beursgenoteerd.

RMG is een multi-mediale uitgever. Naast een reeks magazines en gratis huis-aan-huis-kranten, bezit RMG ook diverse websites. In 2018 werden de Belgische Sanoma-titels overgenomen. In totaal werken ruim 1300 mensen bij RMG.

www.roulartamedia.be

MediaPlus

MediaPlus is het full service verkoopkantoor met als hoofdactiviteit het verkopen van advertentieruimte. MediaPlus biedt mogelijkheden voor  print- en online campagnes en voor rechtstreekse (face to face) communicatie. De specialisten van Mediaplus werken met zowel nationale als internationale adverteerders, reclame- en mediabureaus. Zij voorzien u graag van degelijk advies, waarbij uiteraard uw belangen centraal staan.

mediaplusbv.nl